ربات های صنعتی بخش اصلی پروسه تولید در صنعت را برعهده دارند. از این رو همزمان با پیشرفت صنایع لزوم توسعه و بروزرسانی ربات های صنعتی نیز به عنوان یک اصل مهم مدنظر قرار دارد. این فرایند موجب شده تا تکنولوژی توسعه ربات های مذکور خود به صنعتی شکوفا و پرسود تبدیل شود. از این رو کمپانی های تخصصی وارد میدان شده و بازار تولید و توسعه ربات های صنعتی را در دست دارند. براساس آخرین آمار موجود، در سال 2014 برابر با 225 هزار دستگاه ربات صنعتی در جهان به فرش رسیده است که این آمار حاکی از افزایش 27 درصدی در مقایسه با سال 2013 خواهد بود.

با توجه به اهمیت بحث مذکور، در ادامه مطلب امروز با برترین تولیدکنندگان ربات های صنعتی در جهان آشنا خواهیم شد.

Adept Technology

این کمپانی در کالیفرنیا(آمریکا) قرار دارد . سابقه تاسیس آن به سال 1983 باز می گردد و تا کنون بالغ بر 55 هزار دستگاه ربات صنعتی را در جهان به فروش رسانده است. براساس اطلاعات موجود، درآمد این کمپانی در سال مالی 2015 برابر با 54.2 میلیون دلار بوده است.

Comau

شرکت ایتالیایی است که در زمینه تولید تجهیزات خودکارسازی، روبات‌های صنعتی، ماشین‌ابزارها و سیستم‌های انتقال نیرو برای شرکت‌ها و برندهای زیرمجموعه گروه فیات فعالیت می کند. دفتر مرکزی آن در شهر تورین قرار دارد و بالغ بر 30 سال تجربه را در دنیای ربات های صنعتی به اشتراک گذاشته است. بالغ بر 32 هزار دستگاه از ربات های صنعتی تولید کوماو در سراسر جهان نصب و در حال فعالیت هستند.

Nachi-Fujikoshi

کمپانی ژاپنی تولید ربات های صنعتی است که در سال 1969 فعالیت خود را آغاز کرده است. تا کنون بالغ بر 100 هزار ربات تولیدی این شرکت در جهان نصب و راه اندازی شده است. براساس اطلاعات موجود این کمپانی در سال مالی 2014 فروشی برابر با 153.945 میلیون دلار داشته است.

Stäubli
کمپانی سوئیسی تولید ربات های صنعتی است که در سال 1982 فعالیت خود را آغاز کرده است. براساس اطلاعات موجود، گردش مالی این کمپانی برابر با 1.03 میلیارد دلار در سال است.

Epson

اپسون بخشی از کمپانی سیکو اپسون ژاپن است که تا کنون بالغ بر 45 هزار دستگاه ربات صنعتی را در سراسر جهان نصب و راه اندازی کرده است. در سال مالی 2014، سود خالص اپسون برابر با 136 میلیون دلار بوده است.

Kawasaki

صنایع سنگین کاواساکی به عنوان یکی از فعال ترین صنایع تولید ربات های صنعتی در ژاپن شناخته می شود. بیش از 45 سال سابقه در این حوزه از کاواساکی انتخابی مطمئن ساخته است.. تا کنون بالغ بر 120 هزار ربات تولید شده توسط این کمپانی در جهان نصب و راه اندازی شده است. سود  این کمپانی در سال مالی 2015 برابر با 1.13 میلیارد دلار اعلام شده است.

Fanuc

فنوک یکی از بزرگترین سازندگان روبات‌های صنعتی در جهان است. دفتر مرکزی آن در ژاپن قرار دارد. بالغ بر 250 هزار ربات صنعتی تولید شده توسط فنوک در جهان نصب و راه اندازی شده است. فروش این کمپانی در سال مالی 2014 به 1.51 میلیارد دلار رسید.

Kuka

دفتر مرکزی این کمپانی در آوگسبورگ آلمان قرار دارد. سابقه تاسیس آن به سال 1973 می رسد. براساس اطلاعات موجود، این کمپانی در سال مالی 2014، درآمد فروشی برابر با 941.6 میلیون دلار داشته است.

Yaskawa

در سال 1915 تاسیس شده است. دفتر مرکزی آن در کیتاکیوشو کشور ژاپن قرار دارد. تا کنون بالغ بر 300 هزار دستگاه ربات صنعتی تولیدی این شرکت در سراسر جهان نصب و راه اندازی شده است. در سال مالی منتهی به مارس 2015، فروش کمپانی برابر با 1.13 میلیارد دلار بوده است.

ABB

دفتر مرکزی این کمپانی در زوریخ(سوئیس) قرار دارد. در 53 کشور جهان فعالیت دارد و حدود 46 هزار کارمند برای آن فعالیت می کنند. بیش از 250 هزار ربات صنعتی تولیدی این شرکت در سراسر جهان نصب و راه اندازی شده است. در سال 2014 درآمد این شرکت 10.1 میلیارد دلار گزارش شده است.
مرجع:POOLNEWS.IR