شرکت بوستون داینامیک (Boston Dynamic) به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گوگل و به سفارش سازمان دارپا، از چند سال پیش در حال تحقیق برای تولید ربات انسان نمایی با نام اطلس (Atlas) است. اطلس می‌توانست در یک محیط ناهموار حرکت کرده و ایجاد مشکلی از آن منطقه عبور کند. یکی از نقاط ضعف این ربات، وزن بالا و توانایی حفظ تعادل پایین در برابر ضربه و در محیط‌های ناهموار است.

برای رفع این مشکل در نمونه‌های فعلی ربات اطلس از یک سیم برای هدایت حفظ تعادل این ربات استفاده می‌شد؛ اما به تازگی شرکت بوستون داینامیک نسل جدیدی از این ربات را معرفی کرده است که کوچک‌تر بوده و برای هدایت به سیم نیاز ندارد.

نسل اول ربات اطلس دارای 180 سانتیمتر و 149 کیلوگرم و نسل جدید دارای ارتفاع  سانتیمتر 175 و وزن 81 کیلوگرم است. این ربات از حسگرهایی در پا و بدن خود برای حفظ تعادل و شناسایی بهتر مسیر و اجتناب از برخورد، بهره می‌برد. اطلس جدید می‌تواند به‌راحتی خم شده جعبه‌ها را از روی زمین بردارد و در برابر ضربات وارده مقاومت کند.

شرکت بوستون داینامیکز ویدیوهای جدیدی از ربات انسان نمای اطلس منتشر کرده است که نشان از توانایی های جدید این ربات دارد. از حفظ تعادل بعد از خوردن ضربه تا توانایی جابجا کردن بار حدود 5 کیلیویی همانند رفتار انسان. شرکت بوستون داینامیکز به شرکت آلفابت (گوگل)تعلق دارد ویدیویی که در یوتیوب(متعلق به آلفابت) منتشر شده است ربات اطلس را در حال انجام کار در دفتر، حرکت در برف نشان میدهد.این ربات دارای سنسورهایی در پاها و بدن خود، برای حفظ تعادل و لیزر و سنسورهای نوری جهت راهبری دارد.

پاهای اطلس برای افزایش ثبات، ارتقاء پیدا کرده و از یک سیستم LIDAR استریو برای مکان‌یابی و اجتناب از برخورد که در سرش کار گذاشته استفاده می‌کند.

اطلس اکنون به طور کاملا بی‌سیم هدایت و راهبری می‌شود و ثبات و توانایی انجام کار آن در این ویدئو به نمایش گذاشته شده است.